Maitsev õunakook - lihtsalt ja kiirelt

Mis siin pattu salata, kui koogivalmistamisega on olnud väga kiire, või vajalikke komponente kodus napib, olen kasutanud poes müüdavaid valmis tordipulbreid. Kusjuures, see kes suhtub neisse eelarvamusega, teeb minuarvates valesti. Ise olen kasutanud küll ainult eestimaiseid ja näiteks Juubeli tordipulbrist saab väga maitsva ja nii-öelda "lollikindla" koogi, mis nagu selgunud, on 100% alati kõigile meeltmööda.

Siin siis vana hea retsept, mida ise olen ajajooksul erinevat moodi katsetanud ja veendunud, et ka lihtsamast-lihtsama vaevaga õnnestub see 100%. Kes meist siis ei teaks juubeli tordipulbri-kohupiimakooki, kus taigna kokkusegamise asemel hoopis kõik komponendid vormi kihti asetatakse, kohupiima hulka segatakse suhkrut ja muna ning kihtide vahele laotatakse võitükke. Minul tekkis mõnda aega tagasi hoopiski küsimus, miks ma pean selle kohupiimaseguga niipalju vaeva nägema...? Kas muna ja suhkru lisamine kohupiimasegusse on ilmtingimata vajalik...? Kas võiks kasutada kohupiima asemel hoopis hapukoort...? Kas hapukoort poleks mitte lihtsam otse pakist kihtide vahele niristada...? Tänaseks on mul kõikidele küsimuste vastused teada ja loomulikult pole suhkru ja muna lisamine ilmtingimata vajalik, kuna tordipulber on iseenesest juba minuarust piisavalt magus ja hapukoore kasutamine kohupiima asemel on samuti igati sobiv. Lisaks eelnevale, olen mina kihtide vahele lisanud veel meelepäraseid puuvilju või marju, koogi peale on rännanud mandlid, kaneel või hoopiski vahukoor jne - võimalusi on lõputult.



Vaja läheb:
1 pakk Tartu Miili Juubeli tordipulbrit
500 g 20% hapukoort
1 suurem õun
u 50 g 82% võid (tegelikult olen ka 62% võimäärdega katsetanud ja sobib ka see, peaasi, et soolane poleks)

Kate:
200 ml 35% vahukoort
1 spl suhkrut
kaneeli



Tegevuskäik: 
Määri lahtikäiva koogivormi põhi ja küljed võiga (minu koogivormi diameeter on 24 cm).  Koori ja puhasta õun ning lõigu imeõhukesteks viiludeks. Juubelitordipulber, hapukoor ja õunaviilud tuleks asetada vormi kihiti. Alustada tuleks tordipulbriga ning ka viimaseks kihiks on tordipulber - seega kokku tuleb 4 kihti tordipulbrit ja 3 kihti hapukoort ja õunu.

Alusta Juubeli tordipulbri kihist. Mõtteliselt tuleks see kogus jagada siis neljaks - et ikka igasse kihti jaguks enam vähem võrdselt. Peale Juubeli tordipulbri õhukest kihti vormi põhjas nirista sellele hapukoort. Mina teen triibud ühtpidi ja siis teistpidi (vt allolevat fotot). Hapukoore peale lisan 1 kihi õhukesi õunaviile. Seejärel raputa peale jälle Juubeli tordipulber, siis taas hapukoor, õunad jne, kuniks viimane kiht on Juubeli tordipulber, mille peale aseta tihedalt õhukesi võiviile. Pane ahju 180 C juurde (kasutasin pöördõhku) ja küpseta u 1 h.




Kook tuleks 100% maha jahutada. Soovitav oleks kook isegi valmistada õhtul ja alles järgmine päev tarbida, kuna jahtumine võtab üsna kaua aega.

Vahusta vahukoor õhuliseks vahuks koos 1 spl suhkruga. Kindlasti ei tohi vahukoor olla ülevahustatud. Vahustamine tuleks lõpetada kohe, kui vahukoor tundub valmis.  Kui see ikka kausis välja voolab, vahusta lihtsalt korraks veel.

Määri vahukoor koogile ja raputa sellele läbi sõela kaneeli.


Hapukoore ja õunte lisamine tordipulbrile

Kommentaarid

Populaarsed postitused